Uczniowie klasy II b wzięli udział w zajęciach, podczas których mieli okazję wykazać się pomysłowością i kreatywnością poprzez tworzenie lekturowego pudełka do lektury "Cukierku ty łobuzie" autorstwa Waldemara Cichonia. Uczniowie otrzymali zadanie stworzenia lekturowego pudełka, które miało być wypełnione przedmiotami codziennego użytku, nawiązującymi do treści konkretnej lektury. Każdy uczeń mógł wykorzystać karton dowolnej wielkości, na przykład po butach, aby stworzyć unikalne pudełko. Podczas pracy nad pudełkami, uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością. Wybierając przedmioty do umieszczenia w pudełku, starali się odzwierciedlić istotne wydarzenia, postacie czy motywy z lektury "Cukierku ty łobuzie". Każdy element był starannie dobrany i umieszczony w pudełku z myślą o wyrażeniu istotnych treści zawartych w lekturze. Tworzenie lekturowego pudełka stanowiło nie tylko zabawę, ale także edukacyjne doświadczenie. Uczniowie, podczas wybierania przedmiotów i analizowania treści lektury, pogłębiali swoją wiedzę na temat fabuły, bohaterów oraz głównych tematów poruszanych przez autora. Po zakończeniu tworzenia pudełek, uczniowie mieli okazję podzielić się swoimi wrażeniami związanych z lekturą oraz przedstawić swoje pudełka przed kolegami i koleżankami. Podczas prezentacji, każdy uczeń opowiadał o swoim pudełku i wyjaśniał, jakie znaczenie mają umieszczone w nim przedmioty w kontekście lektury. Praca nad lekturowymi pudełkami do lektury "Cukierku ty łobuzie" była nie tylko świetną zabawą, ale również efektywnym sposobem pogłębiania zrozumienia treści lektury oraz rozwijania kreatywności i pomysłowości uczniów. Każde pudełko było wyjątkowe i odzwierciedlało indywidualną interpretację treści lektury przez uczniów.
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Mateusz Gruba
Kliknij GALERIA
84-217 Szemud
Szkolna 4