Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

III MIĘDZYNARODOWA MOBILNOŚĆ W RAMACH PROJEKTU S.O.F.T. W TURCJI ERASMUS+ SZANSĄ DLA SZEMUDZKICH UCZNIÓW

III MIĘDZYNARODOWA MOBILNOŚĆ W RAMACH PROJEKTU S.O.F.T. W TURCJI ERASMUS+ SZANSĄ DLA SZEMUDZKICH UCZNIÓW

Uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Szemudzie od października 2020 r. biorą udział w projekcie Erasmus+, którego tytuł brzmi: S.O.F.T. – Start Our Future Today. W projekcie biorą udział szkoły podstawowe z sześciu krajów: Włoch, Bułgarii, Hiszpanii, Chorwacji, Turcji i Polski.

III Międzynarodowe spotkanie uczniów i nauczycieli odbyło się w Turcji pod koniec czerwca br. i miało na celu podniesienie kompetencji w zakresie: technik cyfrowych, językowych oraz społecznych w tym m.in. podniesienie  umiejętności pracy w zespole, komunikowania się w języku angielskim, projektowania ikonografii, występowania przed publicznością, budowania szacunku, odpowiedzialności i odwagi do działania. Udział w projekcie wpływa na poszerzenie horyzontów i aspiracji oraz lepsze dopasowanie się naszych uczniów do dynamicznie zmieniającego się środowiska pracy w Unii Europejskiej. Wizyta w szkole partnerskiej w Kayseri trwała tydzień, uczniowie uczestniczyli w warsztatach: Web 2.0 tools (Canva), Club Mandale, 3D modeling, Lego Robotics oraz Woodcrafts. Wszystkie wypracowane materiały podczas ww. warsztatów zostały zaprezentowane na forum przez uczniów podczas spotkania. Ponadto, uczestnicy mobilności spotkali się z dr Mustafa Palancıoğlu prezydentem Kayseri. W kolejnych dniach zwiedzali m.in.: Talas – bogatą kulturowo osadę Anatolii, Kapadocję: podziemne miasto, wykute w skałach kościoły i domy, skansen Zelve wraz z bajecznymi kominami skalnymi (Fairy Chimneys) oraz zamek, muzeum  archeologiczne, meczet i bazar w Kayseri. Goście mieli możliwość skosztować wspaniałej tureckiej kuchni.
Nad realizacją projektu czuwa Międzynarodowy Zespół Koordynatorów w składzie: p. Daniela Malinova, p. Gordana Maršić, p. Francesca Pollaccia, p. Regalado Expósito Mª Begoña oraz  p. Abdullah Anıl Toros, któremu przewodzi p. Agnieszka Dymura. Pod ich opieką oraz zaangażowanych w projekt nauczycieli uczniowie realizują działania projektu, m.in:

  • W każdej szkole partnerskiej utworzono zespoły Erasmus+ aby sprawnie przeprowadzać działania projektowe.
  • Wszystkie szkoły partnerskie przygotowały filmy i prezentacje o swoich szkołach macierzystych, które zostały zaprezentowane podczas mobilności w Polsce w listopadzie 2021r.
  • Zorganizowano międzynarodowy konkurs na logo projektu składający się z kilku etapów i przygotowano międzynarodowe głosowanie online.
  • Dodano projekt do platformy TwinSpace.
  • Zaangażowani uczniowie z każdej szkoły partnerskiej przygotowują publikację na temat przedsiębiorczości. Zadania zostały podzielone, uczniowie pracują w grupach.
  • Nauczyciele z szkół partnerskich przygotowują publikację ze scenariuszami lekcji/warsztatów (doradztwo zawodowe, przedsiębiorczość, godzina wychowawcza). Proponowane nowe metody pracy są prezentowane i omawiane podczas spotkań online. Scenariusze lekcji są na bieżąco dodawane do platformy TwinSpace.
  • Projekt został przedstawiony przez Koordynatorów na spotkaniach Rad Pedagogicznych w szkołach macierzystych oraz na spotkaniu z Organami Prowadzącymi szkoły.
  • Zorganizowano pod koniec listopada 2021 mobilność w Polsce, w kwietniu 2022 r. w Hiszpanii oraz  w czerwcu 2022 r. w Turcji podczas których uczniowie wszystkich szkół partnerskich wzięli udział w warsztatach prowadzonych m.in. przez lokalnych przedsiębiorców. Ponadto,  uczniowie pracując w zespołach międzynarodowych dowiedzieli się,  jak swój pomysł zamienić w przedsięwzięcie, jak zdobywać informacje                      i przekształcać je w okazje biznesowe. Zdobyli praktyczną wiedzę na temat start-upów  - sami podczas zajęć tworzyli swój pierwszy prototyp. W procesie tworzenia poznali sposoby diagnozowania i rozwiązywania problemów, a poprzez planowane aktywności mogli trenować umiejętności dyskutowania oraz prezentacji.  Kolejne warsztaty dotyczyły predyspozycji zawodowych. Uczestnicy mobilności zastanawiali się nad pytaniami: Kim chcę zostać w przyszłości? Jakie studia wybrać? W którym zawodzie sprawdzę się najlepiej? Czy motywacja wystarczy, aby odnieść sukces w pracy? itp. Dodatkowo wraz z Wejherowskim Centrum Kultury przygotowano dla naszych uczestników  warsztaty choreograficzne pt. „ How to express your emotions through gestures?” oraz plastyczne pt.” Creativity - Integrantion – Language Skills – Cooperation”. Uczniowie więzili także udział w piekarniczych warsztatach kulinarnych podczas których zapoznali się m.in.  ze sposobami poprawnego wyrabiania ciasta na chleb oraz pizzę, ceramicznych, tanecznych (nauka tańców ludowych), muzycznych (wspólna gra na perkusji), ogrodniczych (sadzenie warzyw), biznesowych (dot. poprawnego napisania CV, autoprezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej oraz rozpoczęcia działalności gospodarczej na Teneryfie), dziennikarsko-medialnych (udzielanie wywiadów do szkolnego radia Mila). Podczas wizyty w hotelu Escuela w Santa Cruze , uczestnicy mieli możliwość zapoznać się z tajnikami zarządzania przedsiębiorstwem, prowadzeniem hotelu oraz wymaganiami dotyczącymi rekrutacji kadry.
  • Projekt i jego działania są prezentowane w mediach lokalnych wszystkich szkół partnerskich (wywiady, artykuły prasowe) oraz mediach społecznościowych projektu (FB, Instagram, strona internetowa, TwinSpace).
  • We wszystkich szkołach partnerskich powstał S.O.F.T. Corner, gdzie uczniowie prezentują działania związane z projektem.
  • Zorganizowano wspólnie z wszystkimi partnerami #DzieńEuropy2021 ( w tym m.in. kącik poezji online, tematyka wierszy była związana z nazwami zawodów, konkursy plastyczne).
  • W ramach #ErasmusDays2021 w ZSP Szemud przygotowano konkursy, pokaz mody, debatę online, warsztaty dla uczniów w tym o start-upach. Szkoła partnerska z Włoch przygotowała wystawę poświęconą krajom z których pochodzą szkoły partnerskie.
  • W grudniu 2021 roku odbyło się szkolenie online dla anglistów szkół partnerskich „How to use effectively the eTwinning TwinSpace during Erasmus+ Project?”. Szkolenie poprowadził koordynator z Turcji przy współpracy z koordynatorem z Polski.
  • Z okazji świąt Bożego Narodzenia uczniowie ze wszystkich szkół partnerskich przygotowali kartki tradycyjne i cyfrowe z życzeniami w języku angielskim. W efekcie powstała galeria prac na platformie TwinSpace.
  • We wszystkich szkołach partnerskich świętowano #DzieńEuropy2022. Zorganizowano konkursy plastyczne pt. „Pokój na świecie”. 9 maja br. był także okazją do upowszechniania rezultatów projektu S.O.F.T. (prezentacje materiałów, filmów po mobilnościach C1 oraz C6).
  • Zarówno uczniowie jak i nauczyciele uczestniczący w mobilnościach uzyskali dokument EUROPASS-MOBILNOŚĆ, który prezentuje oraz potwierdza m.in. kursy i szkolenia realizowane w krajach UE i EFTA/EOG po 1 stycznia 2005 oraz przedstawia efekty danego wyjazdu edukacyjnego w formie opisu umiejętności zawodowych i innych (językowych, cyfrowych, organizacyjnych i społecznych) zdobytych lub doskonalonych zagranicą.

Projekt  S.O.F.T. został wytypowany do przeprowadzenia monitoringu przez przedstawicieli Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowej Agencji Programu Erasmus+ w Warszawie . Wizyta obyła się w maju br. w ZSP Szemudzie i miała charakter kontrolno-doradczy oraz służyła identyfikowaniu i promowaniu przykładów dobrej praktyki. Realizacja projektu została oceniona na ocenę bardzo dobrą, co oznacza, że realizację projektu wyróżnia wysoka jakość podjętych działań:

  • „Wpływ projektu na uczniów wydaję się znaczący. Młodzież przełamuje trudności w komunikacji w języku angielskim i aktywnie pracuje nad zdobywaniem umiejętności związanych z przedsiębiorczym nastawieniem do samorealizacji, potrzebnych do funkcjonowania na rynku pracy i decydowania aktywnie o swojej przyszłości.” – Narodowa Agencja Erasmus+
  • „Większość działań lokalnych oraz związanych z przygotowaniem rezultatów projektu jest realizowana zgodnie z planem i założeniami wniosku. Bardzo dobrze prowadzona jest promocja projektu. Wszystkie szkoły partnerskie prowadzą szeroko zakrojone działania promocyjne w szkole i poza nią, w mediach lokalnych i społecznościowych. Polski Koordynator jest mocno wspierany na tym polu przez Organ Prowadzący i lokalną telewizję ” – Narodowa Agencja Erasmus+
  • „Współpraca i komunikacja w projekcie jest na najwyższym poziomie. (…) Współpraca przebiega bez jakichkolwiek problemów, partnerzy wywiązują się ze swoich zobowiązań i są w stałym kontakcie  z polskim Koordynatorem. Organizacja mobilności również przebiega znakomicie.” – Narodowa Agencja Erasmus+

Zespół Erasmus+
ZSP Szemud

Kliknij GALERIA

Data dodania: 2022-07-20 13:58:06
Data edycji: 2022-07-20 14:01:39
Ilość wyświetleń: 413

Konkursy

Konkurs Kaszubskiej Pieśni Bożonarodzeniowej
Więcej informacji

ERASMUS PLUS

Erasmus + Corner
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Strefa Nauczyciela

Potrzebne informacje oraz dokumenty
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej