Innowacja pedagogiczna była skierowana dla dzieci z klasy zerowej i miała na celu pokazanie przydatności matematyki w zastosowaniu praktycznym. Stawiane przed dziećmi zadania skłaniały do poszukiwania nietypowych rozwiązań, pobudzały kreatywność i twórcze myślenie. Program uświadomił dzieciom, że matematyka jest użyteczna i pomaga w rozwiązywaniu problemów, które stawia przed nami codzienne życie. Potrzeby edukacyjne uczniów i ich rodziców zmierzają również do korzystania z nowoczesnych technologii. Wdrożenie innowacji miało na celu pobudzenie aktywności matematycznej uczniów głównie poprzez działanie praktyczne i warsztaty.
Dzięki takiemu rozwiązaniu dzieci rozwijały umiejętności matematyczne przed rozpoczęciem nauki w szkole podstawowej, a wprowadzane treści matematyczne łączone są z elementami ruchu, które sprzyjały rozwijaniu wszystkich funkcji motorycznych i ucząc dzieci matematyki w sposób przyjemny i zabawny. Treści matematyczne były realizowane podczas zabaw ruchowych na terenie szkoły lub poza nią. Były to zabawy ruchowe usprawniające między innymi orientację przestrzenną, liczenie, porównywanie liczebności zbiorów, klasyfikowanie z wykorzystaniem liczmanów, chusty animacyjnej, środowiska naturalnego. Innowacyjne jest łączenie treści matematycznych z życiem codziennym: mały księgowy, posługiwanie się pieniędzmi, planowanie i szacowanie wydatków, zabawy w sklep, zabawy z użyciem kalkulatora, komputera i środowiska naturalnego.
Dzięki wprowadzeniu innowacji pedagogicznej „Mali Odkrywcy na Tropie Matematycznego Świata” dzieci uczestniczyły w szeregu działań matematycznych połączonych z innymi aktywności.
Autor innowacji: Mateusz Gruba
- nauczyciel ZSP Szemud
Kliknij GALERIA
84-217 Szemud
Szkolna 4