Szkoła Podstawowa

 

Szkoła Podstawowa w Szemudzie przystąpiła do realizacji projektu 3.2.1. START – Podnosimy jakość edukacji w Gminie Szemud

Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia ogólnego poprzez kompleksowe wspieranie szkół, ukierunkowane na wzmacnianie u dzieci i uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz wspieranie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Projekt ma również na celu pokazanie uczniom nowych możliwości oraz zmotywowanie ich do nauki, pokazanie kierunków i możliwości poszerzania wiedzy. Realizacja projektu obejmować będzie 3 semestry Projekt przewiduje: realizację zajęć dodatkowych i uzupełniających tzw. zajęcia stacjonarne – zajęcia nastawione będą na kształtowanie kompetencji kluczowych, organizację zajęć wyjazdowych do ośrodków akademickich, centrów naukowych, ośrodków kulturalnych itp. oraz wyposażenie pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych, matematycznych i językowych.

Czas realizacji:

II półrocze roku szkolnego 2016/17

I półrocze roku szkolnego 2017/18

II półrocze roku szkolnego 2017/18

Projekt obejmuje zajęcia:

  1. Poznajemy innych –stacjonarne zajęcia z języka angielskiego

Poznajemy innych –wyjazdowe zajęcia z języka angielskiego

  1. Poznajemy Ziemię – zajęcia rozwijające kompetencje matematyczno-przyrodnicze:
  1. Matematyka z eksperymentem – zajęcia stacjonarne

Matematyka z eksperymentem – zajęcia wyjazdowe do ośrodków akademickich i centrów naukowych.

  1. Przyroda z eksperymentem- zajęcia stacjonarne

Przyroda z eksperymentem – zajęcia wyjazdowe do ośrodków akademickich i centrów naukowych.

  1. Informatyka z eksperymentem- zajęcia stacjonarne

Informatyka z eksperymentem – zajęcia wyjazdowe do ośrodków akademickich i centrów naukowych.

  1. Poznajemy siebie poprzez kulturę i teatr – zajęcia stacjonarne

Poznajemy siebie poprzez kulturę i teatr – zajęcia wyjazdowe do teatru i opery.

Wycieczka do Akwarium Gdyńskiego

19 czerwca 2017 roku uczestnicy projektu 3.2.1.START! wzięli udział w wycieczce do Akwarium Gdyńskiego. Oprócz zwiedzania Akwarium i podziwiania wielu gatunków żyjących w akwariach słodkowodnych i morskich, uczniowie obejrzeli prezentację o Morzu Bałtyckim i uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych.

Zakończenie roku szkolnego

23 czerwca 2017 r.w ZSP Szemud odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/17 . Była to okazja, aby uczniowie z klasy II B, uczęszczający na zajęcia „Poznajemy siebie poprzez kulturę i teatr”pokazali spektakl pt.:”Nowa wersja Smoka Wawelskiego”. Przedstawienie zostało przygotowane na zakończenie udziału w zajęciach i było podsumowaniem naszej wspólnej pracy i zabawy.                                     

prowadząca zajęcia Anna Chiżyńska
 
 Zajęcia dodatkowe dla uczniów z III a ZSP w Szemudzie

Od miesiąca lutego do pierwszej dekady czerwca 2017 roku ośmioro uczniów z klasy IIIA uczęszczało na zajęcia, podczas których mogli rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze, w ramach projektu ,,3.2.1.START! – Podnosimy jakość edukacji ogólnej w Gminie Szemud”.

Podczas zajęć z uczniami poruszano tematykę:

obiegu wody w przyrodzie, właściwości wody, stanów skupienia wody, doświadczalnego badania zjawisk: parowania, skraplania, topnienia i zamarzania (krzepnięcia) wody, rozpuszczalności ciał w wodzie –  mieszanin niejednorodnych, gazów, ciał stałych, unoszenia się na wodzie, napięcia powierzchniowego, siły wyporu, mieszania się kolorów w ciepłej i zimnej wodzie, określania odczynu  PH w roztworze wodnym, właściwości wody i mydła, skutków oddziaływania kwaśnego deszczu, przyciągania ziemskiego,  czynników wpływających na to, które ciało spadnie pierwsze na ziemię, z czego składa się powietrze, co się dzieje z ciepłym powietrzem , jak temperatura gazu wpływa na objętość, co sprawia, że niebo jest niebieskie, czy można wykazać, że powietrze jest, czy powietrze na nas naciska, dlaczego powietrze jest nam niezbędne do  życia, co warunkuje życie roślin.

 Podczas każdej lekcji przeprowadzane były doświadczenia i eksperymenty, które to uatrakcyjniły zajęcia. Zajęcia dały możliwość uczniom zaprezentowania wyników swojej pracy, poprzez przygotowanie dnia otwartego – uczniowie propagowali zdobytą wiedzę na terenie szkoły poprzez pokazy doświadczeń dla innych uczniów. Uczniowie mieli możliwość rozwijania zainteresowań przyrodniczych podczas zajęć, wzbogacili swoją wiedzę na temat świata przyrody. Zostali zachęceni do dalszego poznawania świata i poszerzania swoich wiadomości.

nauczyciel prowadzący Beata Kiełt

Spotkanie z Himalaistką

W piątek 2 czerwca 2017 roku w hali widowiskowo – sportowej w Bojanie odbyły się warsztaty podróżnicze z himalaistką Miłką Raulin. Uczniowie klas IIab i IIIab w ramach projektu „3.2.1. START! – Podnosimy jakość edukacji ogólnej w Gminie Szemud” ,,Poznajemy ziemię – przyroda z eksperymentem” uczestniczyli w tych warsztatach.

Miłka Raulin to kobieta, która przekracza granice ludzkich możliwości. Zaczęła swój projekt zdobywania Korony Ziemi w 2011 roku od Afryki. Zdobyła już 8 szczytów z 9 wchodzących w skład Korony Ziemi: Góra Kościuszki, Mont Blanc, Puncak Jaya, Masyw Vinsona, Elbrus, Kilimandżaro, Denali, Aconcagua. Chce zostać najmłodszą Polką, która zdobędzie Koronę Ziemi. I wiele wskazuje na to, że wkrótce tego dokona, bo brakuje Jej jeszcze ostatni szczyt do pokonania Mont Everest.

Podczas warsztatów Miłka Raulin opowiadała uczniom o temperaturach panujących podczas swoich wypraw, o marzeniach, o tym, że są one bardzo ważne i co zrobić żeby osiągnąć cel? O tym, że zawsze trzeba wierzyć i myśleć pozytywnie!

Pokazywała zdjęcia i filmy ze swoich wypraw wysokogórskich oraz cały ekwipunek himalaisty, który musi mieć ze sobą, aby przetrwać w tak ekstremalnych warunkach.
Na zakończenie każdy z uczestników spotkania otrzymał certyfikat.
Spotkanie nam wszystkim bardzo się podobało, otrzymaliśmy też autograf – ,,Dla przyrodników z Szemuda od Miłki Raulin” oraz zrobiliśmy wspólną fotkę

 Beata Kiełt

Klasa 5 a w czasie zajęć z projektu matematyka z eksperymentem 3.2.1. Start!

Uczniowie z kartonów budowali makietę basenu w skali 1:10. Makieta po wykonaniu miała wymiary: szerokość  – 2 m, długość – 6 m, głębokość- 0,5 m. Ściany boczne basenu oklejali  kolorowym papierem  w formacie A4. Liczyli ile glazury o tych wymiarach potrzeba na obłożenie ścian bocznych  i  dna basenu w naturalnych wymiarach. Następne  zadanie  polegało na policzeniu, ile osób  może  jednocześnie bezpiecznie  korzystać  z basenu. Uczniowie  obliczali objętość różnych pojemników np. słoiki o pojemności  900 ml, 300ml, 500ml, szklanka 200ml, kubek 250ml, wiadro 10 l oraz objętość basenu. 

U.Pranczk

Klasa 4 a w czasie zajęć z projektu matematyka z eksperymentem 3.2.1. Start!

Uczniowie poznawali figury przestrzenne, uczyli  się je nazywać. Następnym zadaniem było wykorzystanie brył w praktyce. Uczniowie  na brystolu zaprojektowali  plan miasta, potem  z przygotowanych brył ustawili  budynki różnego przeznaczenia np. mieszkalne, szkoła, kino,  dworzec. Drugim zadaniem  było wykorzystanie brył dużych rozmiarów do budowy  średniowiecznego  zamku  obronnego. Na następnych zajęciach  uczniowie zapoznawali się z pojęciami krawędź, podstawa, ściana boczna, krawędź równoległa  i prostopadła, wierzchołek bryły.

U.Pranczk

Występy uczennic z klasy III a z ZSP w Szemudzie

Dziewczynki przygotowywały się do występów podczas zajęć teatralnych, które realizowane były w ramach projektu ,,3.2.1.START! – Podnosimy jakość edukacji ogólnej w Gminie Szemud.”

Od miesiąca lutego do połowy maja 2017 roku 8 uczennic z klasy IIIA uczęszczało na zajęcia, podczas których mogły rozwijać swoje zainteresowania teatralne. Została pobudzona ich kreatywność i chęć tworzenia. Wraz z opiekunem przygotowywały się do przedstawienia pt. ,,Perypetie Rudeczki”. Rudeczka to wiewiórka o tym imieniu, której przytrafiały się różne niespodzianki, między innymi nie dostała śniadania z powodu brudnych rąk, chrupała cukierki po których rozbolał ją ząb, rozchorowała się z przejedzenia chipsami.

Uczennice podczas zajęć same uszyły pacynki, kukiełki i przygotowały scenografię do inscenizacji. Nauczyły się śpiewać kilka piosenek. 
       Pierwsze przedstawienie odbyło się w naszej szkole 28 kwietnia 2017 roku z okazji Dnia Służby Zdrowia, kiedy to gościliśmy przedstawiciela ZOZ Nasze Zdrowie w Szemudzie. Po przedstawieniu wręczyliśmy przygotowany przez całą klasę IIIA pamiątkowy album oraz samodzielnie wykonane kwiaty z bibuły zawinięte w celofan dla wszystkich pracowników ośrodka zdrowia. 
      Dnia 24 maja 2017 roku uczennice klasy IIIA po raz kolejny dały występ, tym razem dla rodziców. Z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca odbyła się w szkole uroczystość pod hasłem ,,Mamo, Tato – żyjmy zdrowo! Zorganizowaliśmy wspólne zabawy sportowe z rodzicami oraz przedstawienie pt. ,,Perypetie Rudeczki”. Na zakończenie w klasach przygotowywaliśmy wspólnie z rodzicami owocowe sałatki, które były bardzo smaczne i zdrowe, były także życzenia, prezenty oraz piosenki. Oba występy były bardzo udane, dziewczynki otrzymały gromkie brawa i liczne pochwały od widzów za grę aktorską. Nie korzystały podczas przedstawień z urządzeń nagłaśniających, a mimo to były doskonale słyszane!

 nauczyciel prowadzący Beata Kiełt

Co potrafią cząsteczki? przyroda z eksperymentem

W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się czym jest nanotechnologia i jak wykorzystujemy ją w życiu codziennym. Przeprowadzili doświadczenia i sprawdzili jakie właściwości mają nanocząsteczki i co to znaczy, że materiały są hydrofobowe. 

Jolanta Dampc

„Gdzie pieprz rośnie”

Podczas kolejnych zajęć uczniowie poznawali przyprawy  z różnych krajów. W ich poznawaniu używali wszystkich zmysłów. Było słodko, słono, ostro, gorzko,  kwaśno. Przy pomocy moździerza wykonali mieszanki przypraw wg własnego pomysłu i smaku. Skomponowane mieszanki przypraw uczniowie zabrali do domu. 

Jolanta Dampc

3.2.1. Start! – Poznajemy siebie przez kulturę i teatr

Uczniowie klasy II b podczas trwania zajęć przygotowują się do świadomego uczestnictwa w kulturze, rozwijania wrażliwości estetycznej. Zajęcia mają na celu wydobywanie i ukierunkowanie emocji i uczuć. Ćwiczenia wykonywane przez uczniów wpływają na wszechstronny rozwój osobowości. Jak widać na zdjęciach świetnie się bawimy i uczymy np. doskonalimy dykcję, ćwiczymy ruch i gest  sceniczny, uzewnętrzniamy swoje emocje. Grupa przygotowuje przedstawienie teatralne pt.:”Smok Wawelski”.

 Anna Chiżyńska

Zwierzęta w sali 26!

„3.2.1 START!- Poznajemy Ziemię -przyroda z eksperymentem”. Uczniowie klasy II A i II B mają w sali nr 26 zwierzęta! Taka informacja obiegła klasy I-III. Tak, mamy zwierzęta, a są nimi dżdżownice. Materiał hodowlany został pozyskany przez uczniów podczas rodzinnych spacerów. Następnie poznaliśmy sposób życia dżdżownic oraz sposób odżywiania.  W naszej sali gościliśmy wszystkie klasy, które mam zazdroszczą pomysłu na własną hodowlę. 

Anna Chiżyńska

Informatyka z eksperymentem

Od początku lutego w naszej szkole prowadzone są zajęcia rozwijające w ramach projektu „3.2.1.START – podnosimy jakość edukacji ogólnej w Gminie Szemud. Zajęcia  „Poznajemy Ziemię– informatyka z eksperymentem”, w tym półroczu prowadzone są w czterech, ośmioosobowych  grupach. W trakcie zrealizowanych do tej pory zajęć nasi podopieczni podjęli następujące działania:

1. Przygotowanie komiksu wg własnego projektu. Korzystając z funkcji edytora grafiki uczniowie najpierw stworzyli swoich bohaterów, następnie przygotowali po 8 – 10 scen opowiadających ich ciekawą  historię. Przygotowując swoje prace dzieci wykazały się olbrzymim poczuciem humoru,  wyobraźnią oraz  twórczym myśleniem, rozwinęły własne poczucie estetyki.

2. Samodzielne  wykonanie  krzyżówki w edytorze tekstu, sprawdzającej wiedzę z zakresu:  informatyki, popularnych programów i aplikacji dla dzieci i młodzieży a także gier komputerowych. Oprócz ugruntowania własnej wiedzy, dzieci wykonały cenne pomoce dydaktyczne dla nauczycieli, które zostaną wykorzystane na lekcjach informatyki

3. Sprawdzenie umiejętności arkusza kalkulacyjnego,  choć śmiało można powiedzieć, że to „on” sprawdzał nasze. Wykonując kolejne zdania dzieci przekonały się, że z pomocą odpowiedniej formuły są w stanie wyliczyć właściwie wszystko, np.: własną średnią ocen, elementy składające się na wynagrodzenie pracowników firmy, kosztorys wycieczki. Arkusz okazał się przydatnym narzędziem przy wyliczaniu m.in. obwodu i pola powierzchni wybranej bryły geometrycznej.

Wszystkie zadania sprawiły uczniom dużo satysfakcji, umocniły wiarę we własne możliwości, rozwijając przy tym ciekawość poznawczą oraz umiejętność pracy zespołowej. Liczymy na to, iż kolejne godziny realizowane w ramach projektu będą dla naszych podopiecznych ciekawym doświadczeniem, zachęcającym ich do dalszej pracy nad sobą, rozwijania swoich zainteresowań a także przekonają ich, że nauka też może być zabawą.

 

Prowadzące zajęcia

P. Struck, D. Urbaniak 

http://zspszemud.nazwa.pl/sp//container/2016-17/IMAG0946.jpghttp://zspszemud.nazwa.pl/sp//container/2016-17/IMAG0943.jpghttp://zspszemud.nazwa.pl/sp//container/2016-17/krzyzowka1.jpghttp://zspszemud.nazwa.pl/sp//container/2016-17/krzyzowka2.jpghttp://zspszemud.nazwa.pl/sp//container/2016-17/krzyzowka3.jpg

„Poznajemy siebie” – warsztaty teatralne

W dniach 5 i 6 maja 2017r. uczestnicy dwóch naszych grup teatralnych wzięli udział, podobnie jak inne grupy projektowe z terenu naszej gminy, w warsztatach teatralnych, które odbyły się na Hali Sportowo-Widowiskowej w Szemudzie. Warsztaty prowadzili studenci Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej  im. Ludwika Solskiego w Krakowie z wydziału aktorskiego i wokalnego.

Uczniowie, pomimo  wolnych dni uczestniczyli w zajęciach z 90% frekwencją, doskonale się bawili i byli bardzo zadowoleni. Zapytani co im się najbardziej podobało odpowiadali, że były to:

„Ćwiczenia z balonami”,

„Lekcje Czaczy”,

„Nauka śmiesznej piosenki”,

„Ćwiczenia ruchowe z Panią Izą”…

                                                                        B.Ziemann-Pietrzykowska

Przyroda z eksperymentem w klasie III b

  Od 6.02.2017 roku w klasie III b odbywają się zajęcia w ramach projektu ,,3.2.1.START! – Podnosimy Jakość Edukacji w Gminie Szemud”. Są to zajęcia z przyrody z eksperymentem. Badaliśmy napięcie powierzchniowe wody kładąc igły i spinacze na wodzie, a także najbardziej widowiskowe ,,uciekanie pieprzu” na wodzie od kropli mydła w płynie. Sprawdzaliśmy, co pływa, co tonie. Zrobiliśmy rozkwitające lilie wodne. Bardzo podobało się nam elektryzowanie baloników, które się wzajemnie odpychały, unosiły do góry włosy, przyklejały do ściany i przyciągały różne drobne przedmioty. 

Największą frajdę sprawiło nam zrobienie telefonów z plastikowych kubeczków. Nawet bardzo długi sznurek się sprawdził. Zachwyceni byliśmy zrobionym przez nas poduszkowcem z balonika i płyty kompaktowej. Udało nam się nadmuchać balonik gorącym powietrzem. Dużo radości było w czasie odkrywania napisów wykonanych atramentem sympatycznym. Powiększaliśmy przedmioty pod lupą i mikroskopem. To tylko część naszych doświadczeń, cały czas czekamy na kryształki soli i kolejne zajęcia.

Aleksandra Wiśniewska

Przyroda z eksperymentem

Na zajęciach z przyrody metodą eksperymentu uczniowie klasy IIa i IIb zdobywają różne wiadomości i umiejętności. Ostatnio szukali odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego mydło się  pieni?”  Badali właściwości detergentów, które są różnie zbudowane i pełnią różne funkcje. Podczas zajęć uczniowie przeprowadzili obserwacje i doświadczenia, dzięki którym dowiedzieli się czym jest napięcie powierzchniowe, z czego składa się mydło i dlaczego mydło myje. Wykonali nawilżającą i musującą kulę do kąpieli.

Klasa 5 a – zajęcia z projektu matematyka z eksperymentem

 Uczniowie planowali  wycieczkę po województwie pomorskim. Wycieczka miała  się odbyć  publicznymi  środkami lokomocji. Zatem uczniowie wydrukowali rozkłady jazdy PKP, PKS, MZK oraz ceny za bilety, potem  na podstawie mapy ustali trasę i koszt wycieczki, sprawdzali   w  internecie co można  tam zwiedzić, gdzie i za ile przenocować. Następną wycieczkę zagraniczną  planowali   na podstawie  folderów biur podróży. 

Praca uczniów polegała  na przeliczaniu kursu euro w stosunku do złotówki, opłaty za przewożony bagaż, ceny za bilety wstępu do muzeum, ZOO, przejazdy publicznymi środkami lokomocji. Wiedzę uczniowie  czerpali z internetu, trasę wycieczki  ustalali na podstawie mapy. Celem zajęć było  rozwijanie umiejętności  korzystania z różnych  źródeł  wiedzy i doskonalenie sprawności rachunkowej. Zajęcia prowadziła Urszula Pranczk

Matematyka z eksperymentem klasa 5 a

Uczniowie ćwiczyli wykorzystanie działań pisemnych w życiu codziennym, które polegały na zważeniu przedmiotu, policzeniu jego ceny, zmierzeniu np. kawałka wstążki policzeniu ceny, zważeniu np. dwóch ziemniaków i policzeniu ceny, wyliczeniu reszty z danego nominału, obliczeniu kosztu zakupów. Zajęcia prowadziła Urszula Pranczk.

Klasa 4a podczas zajęć z projektu matematyka z eksperymentem – ZSP w Szemudzie

Zajęcia  prowadzone były w sklepie. Praca uczniów  polegała na odczytaniu ceny produktu umieszczonej na półce, podanie jej w złotych i groszach. Następne ćwiczenie polegało na szacowaniu, uczeń otrzymał pewną  kwotę pieniędzy, za którą „robił  zakupy”. Kolejnym ćwiczeniem było odczytywanie masy produktu i szacowaniu  ile potrzeba  opakowań danego produktu  np. na 1kg, 0,5kg, 2kg, zamiana gramów na dekagramy itd.  Zajęcia prowadziła Urszula Pranczk.

Poznajemy ziemię – matematyka z eksperymentem

Uczniowie klas IV-ych i V-ych w ramach projektu 3.2.1 START! biorą udział w zajęciach rozwijających z matematyki. W czasie zajęć uczą się matematyki poprzez działania praktyczne, gry, zabawy. Poszerzają swoją wiedzę na temat otaczającego świata i dostrzegają zastosowania matematyki w różnych dziedzinach życia. 

Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 nie jest tak proste, jak się wydaje. Wielu uczniów, jak również dorosłych używa do tego kalkulatora lub wykonuje to działanie sposobem pisemnym. Uczniowie klasy Vb, aby ułatwić sobie obliczenia,  przygotowali na zajęciach przyrząd do przesuwania przecinków. Po wykonaniu przyrządu, sprawdzili jak w praktyce można wykorzystać przyrząd do wykonywania konkretnych zadań. Przesuwali przecinki w lewo, w prawo  bawiąc się przy tym i czując satysfakcję, że otrzymują prawidłowe wyniki. 

Grupa projektowa z klasy IVc pracowała na zajęciach omawiając magię produkcji papieru. Obliczali wielkości różnych formatów kartek papieru (A3, A4, A5,…) i poznali zależności między nimi. Jednym z zadań, które wykonali było zginanie kartek o różnych wielkościach i grubościach. Uczniom udało się złożyć kartki sześciokrotnie. Dalsze zginanie było już bardzo trudne, mimo iż pracowali całą grupą nad jednym arkuszem papieru. Pracując z kartką papieru uczniowie doskonalili  pojęcia związane z prostokątami, kwadratami, przekątnymi, odcinkami równoległymi, prostopadłymi. Dzięki sztuce składania papieru – origami, która wymaga niezwykłej dokładności i staranności,  powstały kolorowe zajączki, które przyniosły wszystkim dużo radości.

Dorota Urbaniak 

Zajęcia przyrodnicze w klasach IIa i IIb

W klasach IIa i IIb  od początku II półrocza prowadzimy w ramach projektu ” 3. 2. 1. START! –  Podnosimy Jakość Edukacji w Gminie Szemud” zajęcia z przyrody metodą eksperymentu. Uczymy się, doświadczamy, a także świetnie się bawimy.  Sprawdziliśmy jak przebiega proces oddychania u człowieka oraz czy gwiazdy naprawdę spadają. Szczególnie „smaczne” były zajęcia, podczas, których zastanawialiśmy się,  co to znaczy: „ślinka cieknie”. Aby udowodnić, że nasze komórki nerwowe mogą popełniać błędy musieliśmy wykonać wiele zabaw i ćwiczeń ruchowych. Zresztą wysiłek pozwolił nam też odpowiedzieć na pytanie: dlaczego się męczymy.  Niedługo Wielkanoc a my już wiemy jak zdrowo dla nas i środowiska pomalujemy świąteczne pisanki. 
Sporo już wiemy, a przed nami jeszcze wiele ciekawych zajęć. 

3.2.1 Start! Poznajemy innych – zajęcia rozwijające z języka angielskiego

W drugim semestrze roku szkolnego 2016/2017 nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu 3.2.1. Start! Podnosimy Jakość  edukacji ogólnej w  Gminie Szemud. W ramach zajęć rozwijających „ Poznajemy innych – język angielski” uczniowie poznają słownictwo i wyrażenia, poszerzają swoja wiedzę na temat krajów anglojęzycznych, poprzez przygotowanie i odgrywanie wielu scenek sytuacyjnych doskonalą umiejętności komunikowania się w języku angielskim w różnych sytuacjach życia codziennego jak również zgłębiają tajniki sztuki pracy w grupie, metodą projektu. 

Marta Marszałek -Zięba

Projekt „3.2.1. Start! – Podnosimy Jakość edukacji ogólnej w Gminie Szemud”

Od lutego 2017 roku uczniowie SP w Szemudzie biorą udział w  Projekcie „3.2.1. START! – Podnosimy Jakość edukacji ogólnej  w Gminie Szemud”.  W  II półroczu  projekt realizuje  18 grup z zakresu języka angielskiego, matematyki, przyrody , informatyki oraz kultury. Zajęcia odbywaj się w małych 8-osobowych grupach, co umożliwia indywidualizację pracy oraz wpływa na poszerzenie wiedzy poprzez aktywne działania.

Poznajemy Ziemię – przyroda z eksperymentem to zajęcia dla 4 grup. Dzisiaj przedstawimy jak poznawała przyrodę klasa IIb.

           Grupa uczniów z klasy II B z ZSP w Szemudzie od 6 lutego 2017r. bierze udział w zajęciach w ramach w.w projektu.

Aby uczniowie bardziej wczuli się w rolę małych odkrywców- ubieramy okulary ochronne i fartuchy laboratoryjne. Nasze zajęcia odbywają się w 3 etapach. Etap 1 to wprowadzenie do tematu w wykonaniu naukowców . Etap 2 stanowią działania i doświadczenia  w wykonaniu uczniów, a 3 etapem jest podsumowanie i wyciągnięcie wniosków z zajęć.

         Dotychczasowe zajęcia obejmowały zagadnienia związane z oddychaniem organizmów żywych oraz kosmosu- czy gwiazdy naprawdę spadają? Uczniowie „tworzyli” kratery na kształt tych, które powstają na Ziemi  w wyniku zetknięcia planety z meteorytem. Potrafią rozróżnić meteoroid od meteoru i meteorytu.

Prowadząca zajęcia Anna Chiżyńska

Szkolny Koordynator B.Ziemann-Pietrzykowska