Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

INNOWACJA PEDAGOGICZNA CLASS DOJO W ZSP SZEMUD

INNOWACJA PEDAGOGICZNA CLASS DOJO W ZSP SZEMUD

W  pracy wychowawczej  nauczyciel  musi szukać  wciąż nowych rozwiązań, aby zachęcić uczniów do przestrzegania klasowych i szkolnych zasad, aktywności podczas zajęć, kulturalnego zachowania, a ambitnym  dzieciom umożliwić  systematyczny rozwój.
W związku z powyższym zrodził się pomysł innowacji pedagogicznej „Class Dojo – system oceny zachowania uczniów”, która została wprowadzona od września 2020 roku w klasie 3 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Szemudzie w oparciu o platformę Class Dojo. Autorami innowacji jest Małgorzata Żebrowska – nauczyciel języka angielskiego oraz Mateusz Gruba – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.
Jest to narzędzie niezwykle popularne w Stanach Zjednoczonych, a jego elementy stosowane były w tej klasie od kilku miesięcy. To projekt bardzo atrakcyjny dla uczniów, a  dla nauczycieli szybki sposób sprawdzenia i monitorowania zachowań dzieci. Class Dojo  to idealne narzędzie do utrzymania dyscypliny w klasie, nagradzania punktami pozytywnymi i wyciągania konsekwencji punktami negatywnymi zachowania uczniów, a przede wszystkim motywowania ich do aktywnego uczestniczenia w zajęciach.
ClassDojo to interaktywny dziennik zachowania. Ma wspomóc nauczycieli w pracy nad zachowaniem uczniów, pomóc szybko zareagować na to, co się dzieje w klasie i utrzymać  dyscyplinę w trakcie zajęć. Dla uczniów ma być systemem motywacyjnym do pracy nad sobą i nad osiąganymi wynikami. Aplikacja bazuje na awatarkach i błyskawicznej informacji zwrotnej nauczycieli. Odbywa się w przyjaznej formie, a informacje można na bieżąco współdzielić z rodzicami.
Każdy uczeń w aplikacji wybiera swojego osobistego awatara - zabawnego stworka, które wyświetla się obok jego imienia i towarzyszą mu podczas pracy nad zachowaniem.
Wykorzystywanie tej platformy działa na uczniów mobilizująco, uczniowie uczą się samokontroli, a przy tym dobrze się bawią. Awatarki towarzyszom dzieciom każdego dnia w szkole.

Mateusz Gruba
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w ZSP Szemud

 

Data dodania: 2021-07-01 11:18:34
Data edycji: 2021-07-01 11:20:18
Ilość wyświetleń: 1574

Strefa Nauczyciela

Potrzebne informacje oraz dokumenty
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej