Innowacja pedagogiczna w klasie 3c - Zespół Szkolno - Przedszkolnyw Szemudzie
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Innowacja pedagogiczna w klasie 3c

Innowacja pedagogiczna w klasie 3c

Uczniowie klasy 3c od stycznia 2024 roku realizujÄ… innowacje pedagogicznÄ… pt. „Matematyka mnie otacza”. W ramach tego projektu dzieci poznajÄ… praktyczne zastosowanie królowej nauk. Dowiedzieli siÄ™, że matematykÄ™ można spotkać dosÅ‚ownie wszÄ™dzie dlatego warto siÄ™ jej uczyć. Każdy miesiÄ…c to nowy obszar tematyczny oraz nowe zadania do wykonania. W styczniu uczniowie zajmowali siÄ™ zagadnieniem „Matematyka w warzywniaku”. Dzieci poznaÅ‚y rodzaje wag oraz wykonaÅ‚y wÅ‚asnÄ… wagÄ™ szalkowÄ…. Ponadto szacowaÅ‚y, porównywaÅ‚y, odważaÅ‚y i okreÅ›laÅ‚y masÄ™ towaru. Jednym z zadaÅ„ byÅ‚o także zważenie siebie oraz swojej ulubionej maskotki. W lutym przystÄ…piliÅ›my do dziaÅ‚u „Matematyka w sklepie”. Uczniowie wraz z gazetkami reklamowymi wybranych sklepów planowali Å›niadanie dla caÅ‚ej rodziny w okreÅ›lonej kwocie, którÄ… wyznaczyÅ‚ nauczyciel. NastÄ™pnie wykonywali obliczenia reszty, jakÄ… otrzymajÄ… za zakup wybranych produktów ze sklepu. Na samym koÅ„cu planowali samodzielne zakupy w sklepie wielobranżowym oraz porównywali swoje wybory. Istotnym elementem tego obszaru byÅ‚o szacowanie ostatecznej wartoÅ›ci zakupów z uwzglÄ™dnieniem wyznaczonej kwoty przeznaczonej na ten cel. Z kolei w marcu realizowaliÅ›my moduÅ‚ „Matematyka w kuchni”. Dzieci przystÄ…piÅ‚y do wykonania pysznej, zdrowej i kolorowej saÅ‚atki owocowej, a wszystko wedle specjalnego przepisu. Uczniowie ważyli poszczególne produkty przed wÅ‚ożeniem do miski. Istotnym elementem pracy byÅ‚o także przygotowanie miejsca do zrobienia posiÅ‚ku oraz zachowanie podstawowych zasad higieny. WÅ›ród zadaÅ„ do tego dziaÅ‚u znalazÅ‚ siÄ™ także przepis na gofry, w którym uczniowie musieli odpowiednio przeliczyć skÅ‚adniki aby wystarczyÅ‚o ich dla okreÅ›lonej w zadaniu iloÅ›ci osób. Na samym koÅ„cu sprawdzaliÅ›my ile peÅ‚nych szklanek zmieÅ›ci siÄ™ w litrze wody oraz szacowaliÅ›my wagi konkretnych produktów spożywczych. Przed nami jeszcze trzy dziaÅ‚y tematyczne, równie owocne jak te do tej pory „Matematyka w przyrodzie”, „Matematyka w Å›wiecie finansów” oraz „Matematyka w czasie”. Wkrótce podzielimy siÄ™ kolejnÄ… relacjÄ… z tego projektu.


Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Aleksandra Zacharczuk

Kliknij GALERIA

Data dodania: 2024-03-25 19:05:55
Data edycji: 2024-03-25 19:13:02
Ilość wyświetleń: 270

Strefa Nauczyciela

Potrzebne informacje oraz dokumenty
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej