Uczniowie klas II i III naszej szkoły zostali zaproszeni przez panią bibliotekarkę Beatę Geffroy na zapoznanie się z nowym rodzajem sztuki teatralnej, która wywodzi się z Japonii.
Jako pierwsi teatrzyk obejrzeli uczniowie klasy III c. Tematem sztuki były uczucia. Dzieciom nowy rodzaj teatrzyku tak się podobał, że zaraz następnego dnia zabrali się za tworzenie własnej sztuki. Ustalili, że omawiana właśnie lektura „Szewczyk Dratewka” świetnie się do tego nadaje. Pracę nad sztuką rozpoczęli od ustalenia tylu wydarzeń –scenek, ilu jest uczniów w klasie. Następnie każdy uczeń wybrał sobie jedno wydarzenie do którego narysował ilustrację. Kiedy już rysunki były gotowe ponumerowaliśmy je. Potem każdy uczeń ułożył i zapisał na wąskiej karteczce krótki tekst do wykonanej przez siebie ilustracji. Po sprawdzeniu poprawności tekstów przeszliśmy do ostatniego etapu tworzenia teatrzyku – odpowiedniego dopasowania na którym rysunku muszą się znaleźć kolejne teksty, żeby teatrzyk tworzył spójną całość. Uczniowie wymienili się karteczkami z tekstem, nakleili je na odwrocie swoich rysunków.
Po wykonanym zadaniu nastąpiła najprzyjemniejsza część zajęć: oglądanie stworzonej przez dzieci sztuki. To dopiero było emocjonujące!!!