Czy wiesz, dlaczego wpada się do kogoś jak po ogień? I dlaczego kot śpi, a myszy harcują? I kim był Zabłocki, który źle wyszedł na mydle? My doskonale już wiemy dlaczego. Na zajęciach w klasie 3b podczas omawiania opowiadania Renaty Piątkowskiej „Z przysłowiami za pan brat” uczniowie mieli okazję korzystać ze swoich sprzętów elektronicznych w celach edukacyjnych. Dzięki zainstalowanym wcześniej specjalnym aplikacjom dekodującym kody QR (z ang. Quick Response) mieli możliwość skanowania i rozszyfrowywania przysłów, które omawialiśmy na zajęciach. Niepozorne kwadraciki, które zastąpiły kody kreskowe w handlu i przemyśle mogą mieścić ponad 4 tys. znaków alfanumerycznych! Dzięki pracy zespołowej uczniowie bez trudu rozwiązali wszystkie językowe zagadki. Poprzez dobrą zabawę wzbogacili swoje wiedzę na temat języka.