Nie taka lektura straszna…. – okazuje się, że lekcje poświęcone na jej omówienie mogą dostarczyć uczniom mnóstwo zabawy i satysfakcji, ucząc jednocześnie. Uczniowie klas IV pracowali dziś na języku polskim przy pomocy różnych innowacyjnych metod aktywizujących. Jedną z nich była tzw. lektura w pudełku, która polega na gromadzeniu „skarbów” kojarzących się z treścią czytanej książki, a następnie umieszczeniu ich w pudełku (np. po butach), udekorowaniu i opisaniu. Uczniowie podczas lekcji ochoczo argumentowali, dlaczego zdecydowali się na takie lub inne przedmioty oraz z ciekawością zaglądali do pudełek swoich rówieśników. W efekcie tej pracy dzieci nie tylko wykazały się pomysłowością, ale udowodniły, że świetnie znają treść lektury, która z pewnością – dzięki takim właśnie zajęciom – zostanie w ich pamięci na dłużej.
Kolejny zespół klasowy przeniósł się dzisiaj do świata Akademii Pana Kleksa, gdzie najpierw uczestniczył w lekcjach „kleksografii”, tworząc przeróżne kolorowe kompozycje, które następnie próbowali nazwać (wyobraźnia pracowała na najwyższych obrotach). Później zajęliśmy się lekcją „przędzenia liter” – przy użyciu muliny czy innych kolorowych sznurków, każdy uczeń miał za zadanie ułożyć swoje imię na kartce papieru. Nie było to łatwe, za to świetnie ćwiczyło wyobraźnię przestrzenną oraz motorykę małą. Na zakończenie odwiedzin w szkole Pana Kleksa, każdy uczeń stworzył oryginalny portret tego barwnego nauczyciela, nie szczędząc przy tym kolorowych skrawków papieru czy bibuły. Jednym słowem WSZYSCY zasłużyli na oficjalne przyjęcie do Akademii Pana Kleksa, co przypieczętowały otrzymane od nauczyciela specjalne legitymacje oraz piegi.
Dziękuję rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie uczniów do lekcji.
Zapraszam do zapoznania się z efektami pracy dzieci w galerii.
Kliknij GALERIA
84-217 Szemud
Szkolna 4