Uczniowie klas I-III od roku korzystają ze sprzętów zakupionych w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”. Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu kupionego w ramach projektu mają na celu rozwijanie kluczowych wartości takich jak : •Współpraca •Rozwiązywanie problemów •Krytyczne myślenie •Umiejętności przyrodnicze - geografia •Mała i mikro motoryka •Rozwój społeczny •Budowanie kompetencji STEAM Na zajęciach rozwijających zainteresowania uczniowie wykazują się zdolnościami organizacyjnymi i manualnymi. Ich celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych. Podczas pierwszych zajęć zadaniem uczniów było złożenie modeli zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszlosci. Dzieci wykazały się wyobraźnią i kreatywnością. Świetnie się bawiły, rozwijając przy tym kulturę techniczną. Te modele, jak i inny sprzęt, czyli polydron magnetyczny i magnetyczne mapy świata, będziemy wykorzystywać na kolejnych zajęciach. Wyjątkowe, kolorowe elementy wspierają uczniów w nauce, zwłaszcza w poznawaniu zasad budowy różnych konstrukcji. Zachęcają do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Praca z nowym sprzętem, to ogromne korzyści dla ucznia, świetna zabawa, która rozwija miękkie kompetencje takie jak: logiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów.