Międzynarodowy projekt e-twinning WORLD GAMING LEGACY w klasie 2b
Klasa 2b od marca do maja brała udział w międzynarodowym projekcie e-twinning „Word Gaming Legacy”. Założeniem projektu było kształtowanie u dzieci postawy sprzyjającej nawiązywaniu prawidłowych relacji społecznych, podejmowaniu z rówieśnikami wspólnej aktywności zabawowej i dzielenie się zabawami i grami ze swojego kręgu kulturowego z rówieśnikami z innych krajów przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
W ramach projektu prezentowaliśmy nasze gry i zabawy śródlekcyjne uczniom z innych krajów oraz tworzyliśmy instrukcje do zabaw. W kolejnym etapie poznawaliśmy gry i zabawy uczniów z Portugalii, Chorwacji, Turcji oraz Rumunii, a następnie uczyliśmy się ich, aby w końcowej fazie wykorzystać je w czasie zajęć i zaprezentować je w formie filmu.
Udział w projekcie nim był dla wszystkich bardzo emocjonujący. Chęć pokazania siebie, porównywania gier i zabaw z koleżankami i kolegami z innych krajów niosła za sobą wiele pozytywnych emocji i ogrom zaangażowania. Zobaczyliśmy, że mimo dzielących nas kilometrów oraz kręgów kulturowych, mamy ze sobą wiele wspólnego, a poprzez wspólną zabawę możemy zrozumieć się „bez słów”.
W toku projektu powstała strona internetowa oraz e-booki w prezentujące instrukcje do gier i zabaw, które są naszym wspólnym dziedzictwem – i z których dzięki projektowi może teraz korzystać każdy.