W klasie 2b przy omawianiu lektury "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek", praca dzieci była niezwykle kreatywna i pełna zaangażowania. Dzieci nie tylko czytały tekst, ale także włączały się w różnorodne działania, takie jak tworzenie własnych ilustracji, scenariuszy. Ich zaangażowanie było zauważalne nie tylko w aspekcie artystycznym, ale także w interpretacji treści, co świadczyło o pełnym zrozumieniu i osobistym związku z opowieścią o przygodach skarpetek. To dowodzi, że kreatywna praca z lekturą może być skutecznym narzędziem w rozwijaniu umiejętności czytania i rozbudzaniu pasji czytelniczej wśród najmłodszych uczniów. Uczniowie mieli okazję zanurzyć się w magiczny świat przygód, tworząc książeczkę. W opowieści o skarpetkach ożywają emocję, przyjaźń i przygody, co sprawiło, że omawianie książki stało się barwne i pełne radości. Praca dzieci ukazała ich zainteresowanie literaturą oraz zdolności artystyczne, a lektura stała się pretekstem do rozwijania wyobraźni i współpracy.
Mateusz Gruba - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej