Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wanoga z kaszëbscziégò jãzëka

Wanoga z kaszëbscziégò jãzëka

Uczniowie klas I a, I b, II a, II b uczący się języka kaszubskiego uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Akwarium Gdyńskiego w ramach projektu „Kaszuby na fali” dofinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych             i Administracji. Wyjazd odbył się w sobotę 30 listopada 2024  roku. Pierwszym punktem programu były zajęcia dla klas II, podczas których dzieci obejrzały prezentację multimedialną pt. „Bôłt pòd kaszëbską banderą”, po której przystąpiły do pracy laboratoryjnej z wykorzystaniem sprzętu optycznego. Dużym zaskoczeniem dla uczniów była możliwość obserwacji przez mikroskop materiału biologicznego, spreparowanych zwierząt morskich. Przyglądając się wspaniałym okazom dzieci wypełniały karty pracy. Dla klas I tematem spotkania było: „Kapitón Kùr Diôbeł i kaszëbsczé bùrczibasë” . Zajęcia realizowane były formie edukacji przez zabawę. Rozwiązywali zadania związane z poznaniem środowiska morza Bałtyckiego. Wiele emocji dostarczyło dzieciom zwiedzanie Akwarium Gdyńskiego. Dzieci miały szansę zobaczyć niezwykłe gatunki ryb, płazów, gadów pochodzących z różnych rejonów świata np. z Afryki, Ameryki Północnej, oraz północy naszego kontynentu. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem oglądanych stworzeń, zarówno tych wielkich, jaki i tych maleńkich. Dzień pełen różnorodnych wrażeń zakończył się spacerem po skwerze. Uczestnicy wycieczki wrócili do szkoły zadowoleni. Mamy nadzieję, że ta wycieczka długo pozostanie w pamięci.

 

Data dodania: 2024-12-06 12:20:03
Data edycji: 2024-12-06 12:24:31
Ilość wyświetleń: 586

Strefa Nauczyciela

Potrzebne informacje oraz dokumenty
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej