Opcje widoku
Podkreślenie linków
Reset

Wycieczka - Wyspa Wolin i okolice

W dniach 5-6października 2023 roku uczniowie klas VIIIb oraz VIIb brali udział w wycieczce w ramach projektu Poznaj Polskę.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu. Muzeum istnieje od 1963 roku i skupia się na przedstawieniu historyczno-wojskowych faktów z życia miasta i kraju. Mieliśmy okazję obejrzeć wyjątkowe eksponaty, między innymi te pochodzące z wykopalisk wczesnośredniowiecznego grodu. Następnie zwiedzaliśmy Kołobrzeg z przewodnikiem oraz weszliśmy do latarni morskiej.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Szczecinie. Miasto bardzo nam się podobało, byliśmy w filharmonii, której strzelisty, biały gmach wyróżnia się na tle zabudowy miasta.  Od przewodnika dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy o historii miasta i jego mieszkańców.

Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się do Recławia, gdzie zwiedziliśmy Centrum Słowian i Wikingów. Jest to o skansen usytuowany na nabrzeżu rzeki Dziwna. Znajduje się tutaj kilkanaście obiektów- replik  wczesnośredniowiecznego Wolina. Na własne oczy mogliśmy zobaczyć  jak mogło wyglądać życie 1000 lat temu.

Następnie udaliśmy się do Międzyzdrojów i tam wstąpiliśmy do oceanarium. Jest to obiekt o powierzchni 3000 metrów kwadratowych w którym mogliśmy zobaczyć ryby z najdalszych zakątków świata – drapieżne rekiny i mureny, przepięknie ubarwione ryby raf koralowych – błazenki, rogatnice, ustniczki oraz słodkowodne piękności – jesiotry, arapaimy oraz wiele innych.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w muzeum multimedialnym w Trzęsaczu. Za pomocą nowoczesnych technologii usłyszeliśmy historię Ruin Kościoła w Trzęsaczu, znaczenie 15. południka, na którym leży Trzęsacz, tajemniczą legendę Zielenicy, a także dowiedzieliśmy się, jak na przestrzeni wieków toczyła się walka człowieka z żywiołem.

Zarówno dla uczniów jak i opiekunów wycieczka była bardzo udana. Przeżyliśmy wspaniałe chwile, poznaliśmy ciekawe miejsca. Wróciliśmy zmęczeni i zadowoleni.

Data dodania: 2023-10-16 21:18:01

Erasmus + Corner

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!